Alla inlägg den 22 april 2009

Av Frida - 22 april 2009 17:15

Min älskade lilla odling växer på riktigt bra, förhoppningarna ökar när jag ser dem växa. Jag har planterat/ska plantera följande: Physalis, gurka, tomat, rosmarin, basilika, persilja, citrongräs, chili, paprikor, squash, koriander, brytärtor, dill, morötter, palsternackor och babyspenat!


Oj, det var inte lite det... Ganska vågat för att vara 15 och odla för första gången, men det ska nog gå bra, jag har ju växt upp med en mamma som odlar. Men när jag inte har henne kvar längre har jag tänkt odla på egen hand. Jag ser framemot att skörda mina olika grönsaker och kryddor, för att sedan skapa en underbar maträtt att avnjuta på vår varma inglasade altan med kvällssolen i ryggen, Mysigt!


Idag skall vi äta kål och kött. Ganska nyttig och billigt. Man steker alltså kött med ben kvar i en stor gryta, tillsätter sedan bitar av vitkål, låter det puttra tills kålet är mjukt. Supergott och äkta gammal traditionell svensk mat, lite niandertalarstil på det hela faktiskt. Puss hej!

Presentation

Omröstning

Är min blogg läsvärd? Snälla svara :]
 Ja
 Vet ej
 Nej
 Första gången jag är här
 Ja, ladda upp mer!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards